Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore.
Mobilné žeriavy vo všeobecnosti ovládajú výložník, na konci ktorého je hák zavesený na drôtenom lane a kladkách. Oceľové laná sú ovládané akýmikoľvek hnacími strojmi, ktoré majú konštruktéri k dispozícii a ktoré pracujú prostredníctvom rôznych prevodov. Používali sa parné motory, elektromotory a spaľovacie motory (IC). Prevodovky starších žeriavov mali tendenciu byť spojky. Toto bolo neskôr upravené pri použití IC motorov tak, aby zodpovedali charakteristike "maximálneho krútiaceho momentu pri nulovej rýchlosti" parných motorov pridaním hydrokinetického prvku, ktorý vyvrcholil v riadených meničoch krútiaceho momentu. Prevádzkové výhody tohto usporiadania možno teraz dosiahnuť elektronickým riadením hydrostatických pohonov, ktoré sa z hľadiska veľkosti a iných hľadísk stáva štandardom. Niektoré príklady tohto typu žeriavu možno premeniť na demolačný žeriav pridaním demolačnej gule alebo na zemný stroj pridaním vedra s véčkom alebo vlečného lana a naberačky, hoci konštrukčné detaily môžu obmedziť ich účinnosť.
Nákladné alebo nákladné auto je motorové vozidlo určené na prepravu nákladu, prepravu špecializovaných nákladov alebo vykonávanie iných úžitkových prác. Nákladné vozidlá sa značne líšia veľkosťou, výkonom a konfiguráciou, ale prevažná väčšina má konštrukciu karosérie na ráme s kabínou, ktorá je nezávislá od časti užitočného zaťaženia vozidla. Menšie odrody môžu byť mechanicky podobné niektorým automobilom.
Traktor je technické vozidlo špeciálne navrhnuté tak, aby poskytovalo vysokú ťažnú silu (alebo krútiaci moment) pri nízkych rýchlostiach na účely ťahania prívesu alebo strojov, ktoré sa používajú v poľnohospodárstve, baníctve alebo stavebníctve.